כאבי גב

כאבי גב אלו כאבים שבדרך כלל נובעים משרירים, עצבים, עצמות או מבנים אחרים בעמוד השדרה.‏
.כאב הגב יכול להיות קצר וחד פעמי או מתמשך וקבוע. הכאב יכול להישאר במקום אחד וגם להקרין למקומות אחרים. תחושת הכאב יכולה להיות עמומה, או חדה וכואבת מאוד
.כאב הגב יכול להיות מוקרן לאזורים אחרים כמו ההזרועות, הידיים, הרגליים וכפות הרגליים ויכול לכלול סימפטומים אחרים פרט לכאב. סימפטומים אלו כוללים בין היתר דגדוג, עקצוצים, חולשה וגם חוסר תחושה
.כאבי גב הם אחת התלונות הרפואיות הנפוצות ביותר בקרב בני אדם
בארצות הברית, כאבי גב תחתון חמורים הינם הסיבה לכ- 20% מהביקורים אצל רופאים. כ-9 מכל 10 מבוגרים חווים כאבי גב בנקודה מסוימת בחייהם וחמישה מכל עשרה גברים עובדים חווים כאבי גב כל שנה
.עמוד השדרה הוא מבנה סבוך של עצבים, מפרקים, שרירים, גידים ורצועות שכולם יכולים לגרום כאב. עצבי עמוד השדרה (העצבים הספינליים) הממשיכים לאיברים השונים, הינם גורם מרכזי בהקרנת הכאב לאזורים אחרים

סיווג
  :ניתן לסווג את כאבי הגב על פי הגורמים הבאים

.על פי מיקומם האנטומי של הכאבים: כאבי צוואר, כאבי אמצע הגב, כאבי גב תחתון או כאבי עצם הזנב
.על פי משך הכאבים: אקוטי- עד 12 שבועות. כרוני- יתר מ-12 שבועות. וסיווגים לתקופות ביניים
על פי רמת הטיפול.‏
על פי הגורם לכאבי הגב: כאבים ללא סיבה ספציפית, כאבי מסיבה של נזק עצבי או היצרות של מעברי העצבים. וכאבי גב המיוחסים לסיבה ספציפית אחרת כמו סרטן או זיהום
כאב שנובע מסיבה שאיננה ספציפית מרמז במרים רבים על מעורבותם של רקמות רקות כמו שרירים, פאציות ורצועות בגרימת הכאב. חלק גדול מהחולים מאובחנים עם כאב גב חמור ללא מחלה אחרת הגורמת לכך ופעמים רבות הסיבה הספציפית המעוררת את הכאבים אינה מתגלה. כאב גב משני, שהוא תוצר של מחלה או מצב רפואי אחר, הוא הסיבה לחלק מצומצם אחר של המקרים

טיפול
טיפול בכאב
.הטיפולים לכאב גב מגוונים וכוללים: טיפול תרופתי, פיזיותרפיה, שימוש באביזרים אורתופדיים וניתוחים
באופן כללי, רצוי כי אדם הסובל מכאב גב ימשיך ככל האפשר באורח חייו הקודם כולל עבודה.‏
.טיפולים מסוימים כוללים שימוש בחום, לדוגמה שהיה בג'קוזי או שימוש באביזרים מחממים שונים. טיפולים אחרים עושים שימוש דווקא בקומפרסיות קרות על מנת להפיג כאבים

הזרקה למפרק הפצטאלי- מפרק סינוביאלי של עמוד השדרה
הטיפול התרופתי בכאבי גב כולל תרופות מסוגים שונים כגון תרופות המרפות את השרירים ותרופות נוגדות דלקות. ניתן שימוש גם במשככי כאבים.‏ במקרים קשים יותר יעשה שימוש בתרופות הניתנות בהזרקה, למשל תרופות נוגדות דלקת ואף זריקות קורטיזול או תרופות אחרות לחלל האפידורלי או לרקמות באזור הכואב.‏ טיפולים אלו יאפשרו הקלה מסוימת בכאב.‏בכל מקרה תהיה העדפה לביצוע ניתוח רק כמוצא אחרון ולאחר ששאר הטיפולים נוסו.